tirsdag den 29. oktober 2013

Doily-juletræstæppe

Da der nu er mindre end to måneder til jul, vil jeg lige vise jer det her tæppe, jeg hæklede på et par aftener i sidste uge.

Jeg har brugt mønstret til doilypuden, som kan købes i min webshop lige her, men har taget ud indtil det bredeste sted på hvert blad var 11 stm. Som afslutning på tæppet har jeg hæklet en kant med hstm, men det kunne også være rigtig fint med krebsemasker.

Doilien er nem at gå til, og jeg synes bladmønstret træder så flot frem selv i stor skala.

Jeg har med vilje hæklet tæppet i en farve, der ikke siger "JUL", for så kan det også bruges resten af året. Men det kunne også være pænt i eks. rød eller lilla.

Mit tæppe er ca. 108 cm i diameter. Hvis du ønsker et større ét, kan du nemt selv improvisere ud fra opskriften. Men husk at købe ekstra garn, for der går forholdsvist meget ekstra til de yderste omgange.

Jeg brugte en hæklenål nr. 12 og ca. 3,5 ngl. Zpagetti.

God fornøjelse :)

11 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet flot! Meget flottere end jeg havde forestillet mig :)

    SvarSlet
  2. Whau, det er simpelthen blevet SÅ flot, Camilla.
    Jeg er vild med farven, og det vil stå rigtig godt til et mørkegrønt grantræ. Hvis det kommer under dit juletræ i år, så må du da lige huske at tage billeder af det, så vi andre kan se det i brug. :-)

    SvarSlet
  3. Flot tæppe i skøn farve og flot mønster.

    Giveaway på min blog i denne uge.

    SvarSlet
  4. Wow.... Hvor er det flot... Lækker farve!

    SvarSlet
  5. Sååå fin Camilla :D

    SvarSlet
  6. Woow... Det er edderhæklmig flot :-D Det vil også være en flot gave at gi.. Kan jeg mon presse det ind i mellem de andre hjemmegjorte gaver? Bom bom bom...

    SvarSlet
  7. Hej. Kan man få tilsendt mønstret til sin mail i stedet for hjemmeadresse? Kh Simone

    SvarSlet
  8. Looking great work dear, I really appreciated to you on this quality work. Nice post!! these tips may help me for future.
    We have created a website for 12 Great Tools for Improving Your Writing Skills

    SvarSlet