tirsdag den 13. december 2011

Skal vi putte noget farve på denne mørke dag?

Uh ha, i denne mørke vintertid, hvor dagen er aftaget med 10 timer og 17 minutter siden solhverv, får jeg lyst til at sidde indenfor og hækle med et tæppe over benene.


Lyder det mormor-agtigt? 
Det kan da godt være, men jeg har læst flere avisartikler om det fænomen, at når der er krise, søger vi tilbage til de gamle dyder, som f.eks. mad, der tager lang tid at tilberede, traditionelt brevskriveri med frimærke og postbud og så selvfølgelig håndarbejde, hvor man bruger tid på at fremstille sine egne ting.


Facebook spurgte jeg forleden, om der er nogen, der giver hjemmelavede gaver i år. Hold nu fast, hvor var der mange, der hæklede, strikkede og syede deres gaver i år. Det er en fryd! Jeg selv ville elske at få en hjemmelavet gave - jeg kan håbe på en tegning fra mine drenge eller et eller andet hæklet fra Camilla...!?


Hvis du vil have farver på dit håndarbejde, så tag et kig på vores Kaunigarn. Jeg får lyst til at gå ombord i det hele!
*-* Puk

4 kommentarer:

  1. Hej hej. Hvor svært er det at hækle en kaktus ud fra jeres kit? :) Kan en nybegynder finde ud af det? Overvejer nemlig at give det i gave

    Klem Pernille

    SvarSlet
  2. Hej Pernille

    Til en kaktus skal der kun bruges luftmasker og fastmasker, som er de nemmeste masker overhovedet. Det er også disse masker, man lærer først, så hvis din ven er nybegynder indenfor hækling, kender hun dem nok.

    En kaktus er ikke svær at lave. Man skal kunne hækle rundt og kunne læse en opskrift. Vi hjælper gerne i butikken hver fredag, hvis der skulle være brug for det.

    Håber det hjalp dig til en afklaring?

    Venligst Puk

    SvarSlet
  3. Hej Puk

    Jeg tror, hun kan klare det så :) Hun bor, ligesom mig faktisk, lige nede af Marselisborg Allé, så hvis hun ikke kan finde ud af det, så kommer hun bare forbi! :)

    MVH Pernille

    SvarSlet