tirsdag den 20. december 2011

Hæklet værtindegave

Når du skal besøge venner og familie i juledagene, kan det være rart at have en fin, hjemmelavet ting med.


Find et syltetøjsglas og hækl rundt om det. Brug forskelligt garn og forskellige masker, så det hele får et lidt tilfældigt og meget kreativt udtryk. Hæft enderne mens du hækler ved at hækle hen over dem med den nye farve.


Sæt en hyacint i til sidst og pak det hele ind i cellofan.


En billig gave, der ligner en million.


Her er der brugt:


Peruvian Highland Wool
Neongarn
Kauni

og en hæklenål nr. 4


God fornøjelse!




(Og så minder jeg lige om, at Yarnfreak holder lukket på fredag d. 23.12. Men webshoppen er altid åben!)

3 kommentarer:

  1. Lige præcis! Har lige været over at spise hos naboen, og havde medbragt, en urtepotte med en fin blomst og hæklet urtepotteskjuler, det hele pakket ind i cellofan. Det vakte glæde. Tidligere i dag var jeg på besøg hos en veninde, og her var det en hæklet brødkurv fyldt med boller, små glas med syltetøj og en pakke te, der var pakket ind i cellofan. Det vakte også glæde og var en fornøjelse at give.

    Vh Isabel

    SvarSlet
  2. Hej Puk og Camilla
    Jeg håber ikke at det gør noget at jeg har linket til jeres fine værtindegave, fordi jeg selv har lavet en, med inspiration fra jeres.
    http://thefunkyfox.blogspot.com/

    SvarSlet